Те гарантират, че ще бъдете запомнени
Снимка: Shutterstock
Средностатистическият човек губи способността си да се концентрира след 8 секунди (по-бързо отколкото златна рибка).
Затова ако искаме да бъдем запомнени от събеседниците си, трябва да положим доста усилия, пише Мениджър Нюз.
За да ни помогне да се преборим с това предизвикателство за по-малко от 30 секунди, екипът на Business Insider ни предлага следните 5 съвета:
1. Използвайте „свързваща история“
Когато някой ви попита с какво се занимавате, не отговаряйте само с „Казвам се Х и съм (професия).”
Използвайте така наречената „свързваща история“, която „дава поглед върху истинската ви същност“, съветва Аманда Мако, консултант по стратегическа комуникация, за Entrepreneur.
Раздавали сте флаери като дете? Свържете тази дейност с желанието си да станете предприемач.
2. Зарежете жаргона
Трябва да познавате публиката си. Ако не говорите с човек от вашия бранш, който познава работата ви като петте си пръста, избягвайте техничарските и специфични за индустрията термини. Така казаното от вас ще бъде разбираемо и ще се запечата в ума на събеседника ви.
3. Вмъкнете анекдот
Според проучване на Stanford University, статистическите данни, сами по себе си, биват запомнени в едва 5-10% от случаите. Когато обаче ги комбинирате с анекдоти, този процент скача до 65-70%.
4. Изтъкнете общото помежду ви
Замислете се какво обикновено помните, след като сте провели разговор с непознат („Учили сме в същия университет“ или „Оказва се, че живеем в същия квартал“).
5. Правете комплименти
Просто и ясно – хората помнят начина, по който сте ги накарали да се чувстват. Гарантирайте топлите чувства чрез истински, искрени комплименти (ако сте прочути с бохемското си облекло, може би не е добра идея да правите комплименти за обеци или жилетки – няма да ви повярват).
Целете се към професионалните похвали – чудесна презентация, информативен коментар по време на съвещанието... схващате идеята.
За да станем по-добри хора, трябва да се изправим пред погрешните си представи.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари